وقتی دو نفر یا بیش از دو نفر در کنار یکدیگر قرار میگیرند و خواستهها، ویژگیها، انتظارات یا اهدافشان به هم گره میخورد، عملاً با گروه مواجه هستیم. گروهها گاهی اوقات به شکلی خاصتر و در قالب تیمها فعالیت میکنند. اگرچه گروه و کار گروهی، بحثی بسیار گستردهتر از تیم و کار تیمی است و کار تیمی و حاشیههای آن، تنها بخش کوچکی از دانش شناخت گروهها و رفتار آنها را تشکیل میدهد.
امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی و پیچیدهتر شدن فعالیتهای سازمانی، اهمیت کار فردی کمرنگ شده است و اهمیت کارهای گروهی رو به افزایش است. درحقیقت شرکتهای بزرگ و بروز دنیا مانند اپل، سامسونگ، مکدونالد و دیگر سازمانهای بزرگ از سالها پیش دریافتند که کارهای تیمی میتواند نتایج بسیار درخشانی را در یک سازمان و کسبوکار ایجاد کند که انجام آن توسط یک فرد، کار و هدفی غیرممکن است. از همان سالها تیمهای توسعه و تحقیقی شکل گرفت تا این شرکتها بتوانند فرهنگ کارگروهی را در شرکت خود ایجاد کنند. البته بهخاطر داشته باشید که ایجاد فرهنگ کار تیمی در یک کسبوکار امری زمانبر است.
از این روست که توانایی در انجام کار گروهی به یکی از شایستگیهای اساسی موردنیاز جوامع تبدیل شده است. صاحبنظران بسیاری مانند کالارجیروس و وودز؛ کالهن و همکاران، ادواردز و اکاترینی و سازمانهای مختلفی اعم از تولیدی مانند فورد، دل و تاتا و خدماتی مانند یونیدو؛ فدراسیون حسابداران (2002) و هی گروپ برای منابع انسانی داشتن مهارت کار مشارکتی را ضروری دانستهاند.
آزمون ایوانز - جارویس قرار است به شما کمک کند تا بتوانید بهتر کارهای خود را درون تیم تسهیل کنید و پیش ببرید این آزمون کارآمدی تیمی شما را مورد سنجش قرار میدهد و شما میتوانید سرنخهای خوبی از این آزمون پیدا کنید و پیشبرد این مسیر را برعهده بگیرید.